Pomáháme dětem zvládnout start ve škole

28. srpna 2023
Testujeme nové metody, jak pomoci prvňákům a druhákům s výukovými obtížemi. Už brzy i na dalších školách.
top-news-image

Bezmála dva roky jsme součástí mezinárodního projektu Cotic: Collaborative Teaching in the Inclusive Classroom, jehož cílem je podpořit žáky na počátku školní docházky, kteří se potýkají s výukovými potížemi. 
Chceme, aby se v učení lépe zorientovali a nepřestalo je to bavit. Spolupracujeme se zahraničními partnery (Bulharsko, Lotyšsko, Portugalsko, Itálie, Malta, Turecko) a navzájem sdílíme zkušenosti a zážitky, inspirujeme se, učíme se od sebe.

Jak to začalo? V roce 2022 jsme ve všech zemích na konci školního roku provedli screeningy v prvních třídách, abychom věděli, co se děti naučily, a vytipovali ty, které potřebují intenzivnější podporu. A letos jsem pro děti tvořili pracovní listy, které odpovídají tematicky tomu, co se probírá ve všech hlavních vyučovacích předmětech. Materiály jsou ale zjednodušené a umě pomáhají s tréninkem. Ideou je, že zatímco ostatní pracují s učebnicemi nebo pracovními sešity, vybraným dětem zadáme speciálně upravené úkoly. Takže trénují jako ostatní, ale současně tak, aby pro ně práce byla přiměřeně složitá, rozvíjela je, ale neodrazovala. 
Aby to dobře fungovalo, je třeba tomu přizpůsobit i tandemovou výuku: druhý pedagog či asistent je dětem k dispozici, aby se mohly opravdu rozvíjet a měly potřebnou podporu. 
V minulém školním roce jsme vše pilotovali a ladili s našimi druháky i pár třeťáky. Ve školním roce, který začne za pár dní,  budou materiály postupně k dispozici i zájemcům z dalších škol.

cotic_blog_2.jpgcotic_blog_3.jpgcotic_blog_1.jpgcotic_blog_4.jpg