Projekty

Akreditace v programu Erasmus+ v oblasti školního vzdělávání
V letech 2024-2027 realizujeme Krátkodobé projekty pro mobilitu studujících a zaměstnanců ve školním vzdělávání.
Náš projekt si klade dva hlavní cíle: I. Inovace kariérového vzdělávání pro lepší přípravu žáků na trh práce; II. Inovace výuky uměleckých předmětů a jejich integrace do výuky.

Světová škola
Ve školním roce 2022-2023 jsme se zapojili do projektu Světová škola. Cílem programu je zprostředkovat dětem, že mnohé globální problémy lze řešit na lokální úrovni. Prostřednictvím celoškolním projektů se děti naučí přemýšlet o různých stránkách života v dnešním světě i o zodpovědném a udržitelném životním stylu.

Ovoce a zelenina do škol
Cílem projektu Ovoce a zelenina do škol je podpora zdravé výživy a zvýšení spotřeby ovoce a zeleniny. Tento projekt je určen žákům základních škol, včetně přípravných tříd základních škol nebo přípravného stupně základních škol speciálních.

Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
Od školního roku 2024-2025 jsme zapojeni do programu The Duke of Edinburgh’s International Award (DofE). DofE je program pro mladé lidi ve věku 14-24 let plný dobrodružství, nových přátelství a sebepoznání.

ZŠ Poznávání - šablony OP JAK II
Naše škola realizuje od 1. 2. 2025 do 31. 1. 2027 projekt s názvem ZŠ Poznávání – šablony OP JAK II, CZ.02.02.XX/00/24_034/0012087, jenž je financovaný z OP JAK. Cílem projektu je zvýšit kvalitu vzdělávání prostřednictvím činnosti školního asistenta, osobnostně sociálního a profesního rozvoje pracovníků ve vzdělávání, podpory vzdělávání žáků a účastníků zájmového vzdělávání.



Doučování žáků škol
Realizace investice 3.2.3 národního plánu obnovy. Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.

ZŠ Poznávání - šablony OP JAK, spolufinancován Evropskou unií.
Naše škola realizuje od 1. 9. 2023 do 31. 8. 2025 projekt s názvem ZŠ Poznávání - šablony OP JAK, reg.č. CZ.02.02.XX/00/22_002/0007315, jenž je financovaný z OP JAK. Cílem projektu je zvýšit kvalitu vzdělávání prostřednictvím činnosti školního asistenta, dále dojde k osobnostně sociálnímu a profesnímu rozvoji pracovníků ve vzdělávání a žákům bude poskytnuto inovativní vzdělávání.


Collaborative Teaching in the Inclusive Classroom (CoTIC) - projekt Erasmus +
Projekt je realizován sedmi partnerskými organizacemi z Bulharska, Lotyšska, Itálie, Portugalska, Turecka, Malty a České republiky. Jeho cílem je podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na počátku školní docházky, aby se co nejrychleji vyrovnaly jejich šance ve výuce. Pro tyto účely jsme vytvořili v projektu základní nástroje pedagogické diagnostiky (skupinový screening i individuální diagnostika) i rozvíjející materiály (cca 160 pracovních listů), které můžete využívat s žáky.
Právě jsme započali pilotování e-learningového kurzu projektu CoTIC (jeho součástí jsou i veškeré materiály pro pedagogy, které v projektu vznikly). Máte-li zájem, můžete se zdarma přihlásit zde.
Kurz je ve fázi pilotování, může se přihodit, že narazíte na nějaké "mouchy". Pokud byste si s něčím nevěděli rady, prosím pište na l.krejcova(at)skolapoznavani.cz. Budeme rádi, když se k nám přidáte a do kurzu se zapojíte!

Erasmus+ školní vzdělávání – Krátkodobé projekty mobilit
Projekt nazvaný "Orbis pictus" je určený našim páťákům a jejich učitelům. Ve školním roce 2021-2022 a 2022-2023 vyjedou nejstarší žáci prvního stupně na studijní návštěvu do partnerské školy. Cílem jejich pobytu bude nalézt inspiraci pro další rozvoj našeho druhého stupně. Ze stejných důvodů vyjedou v rámci projektu také učitelé na týdenní studijní pobyty, tzv. job-shadowing, do několika evrospkých škol.

MAP III
Jsme zapojení do Místního Akčního Plánu rozvoje vzdělávání na území Prahy 3. Jeho cílem je nejen utužení spolupráce mezi školami v našem obvodu, ale především podpora a další rozvoj kvality vzdělávání.

Rodiče vítáni
Od roku 2021 mám certifikaci Rodiče vítání. Tuto značku máme na našich dveřích, neboť jsme splnili požadovaná kritéria a prokázali, že jsme škola, která otevřeně komunikuje s rodiči a snaží se budovat vstřícnou a přátelskou spolupráci mezi rodiči, učiteli i žáky.


AdAPPtive
Čtyři země (Irsko, Nizozemsko, Belgie, ČR), čtyři školy z každé země – to je projekt AdAPPtive - Využití digitálních technologií pro podporu plynulého čtení na počátku školní docházky. Hlavním partnerem mezinárodního projektu Erasmus+ je organizace DYS-centrum Praha, z. ú. Naše škola je jednou ze zapojených škol, která společně s dalšími členy českého týmu adaptuje aplikaci Karaton a prověřuje její účinnost při práci se žáky. Malí čtenáři jsou nadšení, ač jinak je pro ně čtení trochu náročné. A nás těší sdílení zkušeností a zážitků nejen s kolegy z ČR, ale i z Evropy. Více informací o projektu se můžete dozvědět na www.adapptive.eu.