Bádání našich starších aneb několikaměsíční multidisciplinární projekty
Od září bádali v odborné literatuře, navštěvovali různé instituce, komunikovali s odborníky, tvořili modely, nahrávali filmy, natáčeli rozhovory. Každý projekt musel mít hmatatelný výstup, proto nestačilo jen posbírat informace a vytvořit prezentaci. Společné sdílení výstupů a zkušeností z každého projektu pak proběhlo při žákovských minikonferencích, které se konaly v prosinci. Bylo evidentní, že se studenti navzájem inspirují a umí se zaujmout. A úžas neskrývali ani rodiče, kteří měli možnost vidět výsledky práce svých potomků na výstavě projektových výstupů. Společně jsme byli na naše druhostupňové opravdu hrdí!
A k čemu to vše je? Podobné projekty řeší žáci druhého stupně každé pololetí. Hlavní téma je pokaždé jiné. Mohou pracovat ve smíšených skupinách, takže se obohacují i napříč ročníky. A hlavně mají příležitost proniknout do hloubky v oblasti, která je zajímá, naučit se víc, než se stihne společnou prací ve výuce, a pak to vše předávat dál svým spolužákům. A to ani nemluvíme o dalších dovednostech a kompetencích, které rozvíjejí a které s odbornými znalostmi ani nesouvisí. Už teď se moc těšíme, co vznikne v druhém pololetí!